Як не потрапити на гачок інтернет-шахраїв

Як не потрапити на гачок інтернет-шахраїв

Сьогодні одним з найпоширеніших типів шахрайства з використанням платіжних карт є вішинг. Злочинці під час телефонної розмови намагаються впливати на власника платіжної картки з метою виманювання секретних даних карти, банківських sms-паролів або змушують зняти ліміти для подальшого розкрадання коштів.

Згідно зі статистикою, 76% власників платіжних карток, що стали об’єктом вішингу, розголошують шахраям реквізити своїх карт. Потрапляння в подібну шахрайську схему «коштує» довірливому українцеві, в середньому, 5 тисяч гривень.

Серед конфіденційних платіжних даних, які ніколи і ні за яких обставин не можна розголошувати разом з номером картки:

— термін дії карти;

— тризначний код безпеки на зворотній стороні картки (код CVV2/CVC2), який потрібен для здійснення операцій з платіжною карткою в Інтернеті;

— паролі з смс-повідомлень від банку, які потрібні для підтвердження операцій з карткою.

Отримавши ці дані, злочинці скористаються ними для здійснення грошових переказів з картки, іноді і для здійснення покупок в Інтернеті.

Серед найпоширеніших в Україні способів, за допомогою яких шахраї намагаються вивідати у громадян реквізити картки телефоном, – це звернення під виглядом співробітника банку, поліції, СБУ, Пенсійного фонду, благодійної організації або покупця під різними приводами (перевірка служби безпеки, блокування картки, нарахування надбавки до пенсії, придбання товару).

Ніхто з перерахованих осіб і інстанцій не має права вимагати від держателя картки повідомити платіжні реквізити, в тому числі і працівники банку. При цьому для отримання будь-якого грошового переказу на картку досить надати покупцеві лише номер карти.

Ключовий спосіб захисту від телефонних шахраїв – це негайно припинити розмову, якщо вас почали питати реквізити картки (не тільки номер, але також термін її дії, тризначний код безпеки і смс-паролі з банківських повідомлень).

Якщо в результаті вішингової атаки карткові реквізити все ж були розголошені, першочерговою дією будь-якого користувача повинно бути негайне блокування платіжної картки. Після чого необхідно повідомити про інцидент до поліції

За інформацією Відділу комунікації поліції Рівненської області

969

Коментарі

Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...