У Дубенській ЗОШ №1 - незвичайні уроки

Уже два місяці 100 шкіл України пілотують проект «нова українська школа» у перших класах. Наступного року Стандарт запрацює по всій країні і вчителям доведеться вчити дітей по-новому. На Рівненщині до пілоту долучились Рівненська ЗОШ №18, Рокитнівська ЗОШ №3, Дубенська ЗОШ №1 та Великоомелянський НВК Рівненського району.
Як розповіла директор Дубенської школи Вікторія Дмитрієва, ідеальна тиша на уроках відходить у минуле. Головне завдання нової школи – правильно організувати спілкування, адаптувати дитину до життя. Кожен тиждень у пілотних класах – тематичний. Вчителі, які ведуть перші класи, мають свободу переставляти теми місцями, визначати, скільки часу потрібно на вивчення кожної. Але в цій свободі, зізнаються, їм буває складно.
Більшість уроків у цих перших класах ‒ інтегровані. Це означає, що одну тему діти вивчають з перспективи різних предметів. Урок математики може проходити на вулиці: одні рахують листочки, а інші каштани. Якщо діти втомилися, можуть бути перерви посеред уроку.
«У нас немає підручників. Звичайно в Міносвіти підготували зразки уроків, однак вчителям доводиться орієнтуватися на рівень знань своїх учнів і робити власні розробки уроків, враховуючи все, навіть погоду. Нам дають тему «Техніка, яка допомагає», а до цього нам потрібно інтегрувати математику, українську, читання, і все зробити так, аби дитина за допомогою дидактичних ігор пізнала, вивчила, і в її пам’яті щось залишилося. Тому щовечора ми підбираємо завдання, які передбачають індивідуальну і групову роботи. Це все має бути комбінованим, тому це досить складно, але творчо», – каже про нюанси апробації розроблених уроків вчителька.
Щоб навчання проходило цікавіше і по-новому донести матеріал, адміністрація закладу закупила потрібне обладнання. Для таких класів придбали телевізор, копіювальну техніку, спеціальне обладнання, змінні стенди на стінах, меблі-трансформери. Крім того, у класі з’явилися зони з іграшками та наочністю. Зокрема, зона матеріалів, вчителя, настрою, тиші, мистецтва, досягнень, ігор, а стіни класу та коридору – додатковий простір для творчості.
«Найбільше їм подобається розповідати про себе, свої враження. Вони саме в такому віці, коли їм легше ділитися інформацією, ніж її сприймати. Дітям дуже подобається гра «Хто я?», де потрібно вгадати слово», – зауважила вчителька.
«По цій системі діти стали більш розкутими. Вони сміливіше висловлюються. Крім того, робота в групі виявляє лідерські якості, індивідуальні здібності учнів. А правила роботи в групах діти розробляють разом з учителем. Вчителі не вказують дитині на помилки, а виділяють, показують як правильно», – ділиться враженнями від апробації стандарту директор Вікторія Дмитрієва.
Батьки першокласників відзначають, що поки їхні діти не завантажені і з радістю йдуть до школи. За матеріалами управління освіти і науки Рівненської ОДА.
Коментарі